da-DK
1542551777596
https://www.r2n.dk/

Konkurrencen om at få gæsterne til at vælge netop din restaurant er meget hård - især i de større byer som fx København. Heldigvis er der flere muligheder for at gøre kendskabet til din restaurant meget større.

 

Herunder får du en introduktion til, hvordan markedet ser ud i dag med den teknologiske udvikling og konsekvenserne heraf. Desuden vil du finde nogle tips til at forbedre din markedsføring - bl.a. hvordan du næsten uden omkostninger kan sælge aftenens ledige borde og øge din omsætning markant.

 

Synlighed på nettet

Først og fremmest er det vigtigt, at din restaurant har sin egen hjemmeside, da 9 ud af 10 forbrugere i dag søger deres information på Internettet. Næsten lige så vigtigt er det, at hjemmesiden holdes opdateret, så gæsterne fx kan stole på, at menukortet er det rigtige. Hjemmesider, der ikke jævnligt opdateres, sender et uprofessionelt signal til den besøgende.

Yderligere er det essentielt, at hjemmesiden giver gæsterne lyst til at besøge din restaurant, dvs. at især billederne er indbydende. Det, at tage gode billeder af mad, er en kunst og bør overlades til professionelle, hvis budgettet tillader det - ellers er hér et par tips til madbilleder:

 

1. Sørg for at lokalet er lyst

2. Undgå at bruge blitz

3. Tag billedet skråt ovenfra

4. Hellere tage for mange billeder end for få

 

 

Restauranter i Valby

 

Men bare det at have en opdateret hjemmeside med flotte billeder skaffer ikke nye gæster, da hjemmesiden primært vil blive besøgt af gæster, som allerede kender til din restaurant.

 

Få nye gæster med hjælp fra nettet


Hver dag laves der op mod 50.000 søgninger efter spisesteder på Internettet og især efter gode tilbud på restauranter.
Desværre ender disse mange mennesker næppe på din restaurants hjemmeside, da fx Google vil vurdere den til at være for ”lille” til at tilfredsstille interessen fra den store mængde af folk, som søger.

Derfor kan det være en rigtig god ide for den enkelte restaurant, at indgå samarbejder med større restaurant-websites, der i Googles øjne er mere relevante for det brede publikum. Herigennem får din restaurant langt bedre adgang til alle de madglade mennesker, der søger på nettet, og kommer altså på denne måde ud til nye gæster.


Sociale medier:


De sociale medier, som Facebook, Twitter mv., er meget oppe i tiden, og kan være et stærkt redskab til markedsføring af din restaurant. Det er dog ganske krævende for den enkelte restaurant, at skabe den nødvendige interesse på de sociale medier, medmindre restauranten i forvejen er et meget populært eller trendy sted. Desuden skal man være klar til at sætte tid af til løbende vedligeholde sin profil, da det ellers har den modsatte effekt.


"Hvis du har en side på Facebook, som
har et meget lille antal medlemmer og ikke vedligeholdes løbende, risikerer du at skræmme folk væk fra din restaurant i stedet for at tiltrække dem."

Går du med tanker om at starte fx en Facebookside, kan det være en god idé aktivt at opfordre de gæster, som kommer i restauranten til at besøge siden og melde sig til. Således kan du løbende tiltrække nye medlemmer. Desuden skal du sørge for, at der er en fordel for folk, som er medlem. Det kan være nyheder, gode tilbud osv.

Se eksempel på en opdateret Facebookside.

 

Betale for reklame på nettet?


Du kan også tiltrække nye gæster til din restaurant via betalt markedsføring på nettet, her tænkes primært på reklame i Googles søgemaskine kaldet AdWords.


Dette kræver dog en hel del viden om, hvordan det sættes op samt løbende vedligeholdelse og kan ende med at blive en bekostelig affære, hvis man skal have et firma til at tage sig af det. Yderligere kan det være meget svært at måle, om det egentlig kan betale sig.

 

En anden måde at reklamere på nettet er banner-annoncer på diverse hjemmesider, hvilket er faldet drastisk i popularitet. Hér er det nemlig stort set umuligt at spore, om man får noget for pengene, da langt de fleste annoncesælgere stadig kræver betaling pr. antal visninger (CPM).

"Hvis du betaler for et antal visninger, får du ingen graranti for, at der kommer kunder i butikken, med det samme. Visningsannoncer kan derfor bedst betale sig for kendte produkter som fx Coca-cola, der blot skal minde forbrugeren om sin eksistens."


Overvejer du at markedsføre din restaurant via bannerannoncer, vil det være fordelagtigt at anvende annoncer, hvor man kun betaler pr. klik (CPC), eller aller helst annoncering hvor du kun betaler for salg (leed-kampagner). Dette garanterer nemlig, at du får noget for pengene.



Samarbejde med restaurant-websites:


Som du sikkert allerede ved, findes der mange websites, som forsøger at promovere spisesteder mod betaling. Men hvad skal man vælge?

Reklamesøjle på nettet:

Der er restaurant-websites, som sælger almindelig reklameplads på deres hjemmesider, hvor man som restauratør simpelthen betaler for at blive vist.
Her gælder præcis de samme forholdsregler, som i afsnittet ovenfor, der beskrev forholdene omkring banner-annoncering. Man bør være kritisk, og spørge sig selv, hvor meget denne visning i realiteten er værd – især da der findes så mange andre alternativer.

Dagens Deal koncepterne:

Det er næppe gået nogen forbi, at Danmark er blevet invaderet af div. deal-sites, som nærmest er igang med at lave ophørsudsalg i restaurationsbranchen, frisørbranchen osv. med 50% tilbud i massevis.
Her bør man som restauratør først og fremmest gøre sig klart, om man i det hele taget har lyst til at lægge navn til denne form for markedsføring, og støtte et koncept der i manges øjne underminerer branchen.

 

"Det er helt klart, at de her produkter på nettet er kommet for at blive, det må vi jo som branche acceptere. Men restauranterne må gøre op med sig selv, om vi vil tage del i det." (Henrik Messmer - Horesta)

 

Danmarks Restauranter og Caféer har desuden undersøgt holdningen blandt sine medlemmer og kommet frem til at 8 ud af 10 vil holde sig fra denne type markedsføring fremover.

Grunden er formentlig, at meget få restauratører oplever "deal-gæster", som kommer igen og betaler fuld pris eller bruger penge nok på drikkevarer til at dække underskudet ved at forære maden væk.



Løsningen - Brug last-minute-tilbud ligesom rejsebranchen.


Den løsning, som vi foreslår, er, at markedsføre dine sidste ledige borde som last-minute-tilbud. På den måde giver du kun tilbud, når det er en økonomisk fordel for dig.


"Hvorfor skulle du give rabat på dage eller tidspunkter, hvor din restaurant alligevel
bliver fyldt op med fuldt betalende gæster – det er ikke god forretningssans!"

 


Hvad er Restaurant 2 Night?

 

  • Et gennemtestet koncept som har eksisteret mange år i rejsebranchen (afbudsrejser).
  • Udviklet i 2009 for at give restauratører samme muligheder med deres sidste ledige borde.
  • Det økonomiske alternativ - du betaler kun for gæster, som besøger din restaurant!
  • Markedets mest fleksible løsning - du bestemmer selv, hvad du vil give i rabat og hvornår.

 

 

Restaurant 2 Night kan tilbyde din restaurant:

 

  • Restaurantprofil uden binding
  • Gratis markedsføring (online og mobil)
  • ”Gode gæster” – købedygtig og kvalitetsbevidst målgruppe
  • Øget omsætning når det passer dig
  • Troværdig feedback fra gæsterne
  • Et system der er tilpasset dine behov og din arbejdsgang.

 

 

Du vælger selv hvornår der skal være tilbud:

Restaurant 2 Night giver dig mulighed for at udnytte din kapacitet bedre på tidspunkter, hvor du ellers har tomme borde. Det kan være:

 

  • Alle åbnedage, hvis restauranten sjældent er fuldt booket
  • Enkelte ugedage, hvor restauranten har ledig kapacitet
  • Tidligt på aftenen for at skabe stemning i restauranten
  • Sent på aftenen for at udnytte hele åbningstiden optimalt

 

Døgnet rundt kan du logge ind på R2N.dk og tilpasse dine tilbud, eller kontakte os telefonisk og få hjælp.

 

Pris:

Vores service koster dig kun en lille provision, når vi sender dig gæster. 
(Prisen er altså den samme, uanset om gæsten køber for 300 kr. eller 1.000 kr.)

  

Kontakt:

Hvis du har lyst til at afprøve Restaurant 2 Night GRATIS og uden binding, bedes du udfylde en kort formular. Så vil vi kontakte dig hurtigst muligt.

Kundeudtalelser

"Endnu en gang - virkelig godt koncept" Oraphan Srinanta (København S)

"Tak for et godt koncept der virker!" Said Afandi (København NV)

"Som altid fungerede det bare :-)" Kirsten (København N)