da-DK
1730984301242
https://www.r2n.dk/

Gennemse FAQ

Klik herunder og find svar på de oftest stillede spørgsmål. Hvis du ikke finder, hvad du søger, kan du med fordel skrive til os på følgende e-mailadresse: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller ring på 3095 0029.

 

^

Hvordan reserverer jeg et bord?

Hver dag kl. 10.30 (og allerede kl. 10.00, hvis du er tilmeldt R2N’s nyhedsbrev) frigives et antal R2N-borde hos restauranter, som du gratis kan reservere direkte her på siden. Alt der kræves er, at du opretter en brugerprofil med e-mailadresse og mobiltelefonnummer. Således kan vi sende dig en bekræftelse pr. SMS, som er din dokumentation for din reservation.

 

^

Hvordan fungerer rabatterne?

R2N-konceptet er bygget op omkring, at en reservation foretaget tættere på d.d. giver højere rabat på regningen. Af den grund vil der selvfølgelig være flest penge at spare, ved at vente til samme dag med at reservere bord.
 En risiko ved at vente for længe med at reservere er selvfølgelig, at det bord man havde interesse i, reserveres dagen før af en anden.

Eksempel:

  • Reserverer du bord til i overmorgen, kan du f.eks. få 10 % afslag i pris
  • Reserverer du bord til i morgen, kan du f.eks. få 20 % afslag i pris
  • Reserverer du bord til i aften, kan du f.eks. få 30 % afslag i pris

En R2N-reservation kan ikke kombineres med andre rabatordninger.

 

^

Hvad gælder R2N-rabatten? 

R2N-rabatten gælder altid hele menukortet og hele regningen, herunder også menuer der er prissat lavere end hvis man skulle vælge hver enkelt ret som a la carte.

Dog kan R2N-rabatten ikke kombineres med andre konkrete rabatter. Fx hvis restauranten kører et tidsbegrænset særtilbud, hvor der i forvejen gives rabat på restaurantens normale priser.

I denne situation kan R2N-gæsterne selv vælge enten særtilbuddet eller R2N-rabatten. Hvis særtilbuddet vælges, gives der stadig R2N-rabat på resten af regningen. 

  

^

Skal jeg gøre opmærksom på, at jeg er berettiget en rabat?

Når du møder op til din reservation, oplyser du dit mobiltelefonnummer, samt at du har bestilt igennem R2N. Restauranten har selvfølgelig fået besked om den gældende rabat, så alt bør være helt på plads. Virker restauranten travl, og siger tjeneren ikke selv noget, anbefaler vi, at du lige tjekker regningen ved betaling, da der jo i enkelte tilfælde kan ske fejl. Således er alt afklaret, men oftest vil restauranten selv vise, at de er indforstået med, at du skal have den aftalte rabat.

 

^

Ved restauranten, at jeg kommer og skal have rabat?

Ja, vi ringer som sagt altid til restauranten under reservationsforløbet.

 

^

Hvad gør jeg, hvis rabatten ikke automatisk er fratrukket min regning?

Du bedes påpege det høfligt. Hvis rabatten ikke fratrækkes regningen, er det vigtigt, at du efterfølgende kontakter R2N og fortæller om din oplevelse.

 

^

Hvad gør jeg, hvis restauranten ikke vil give mig min berettigede rabat?

Dette er et meget usandsynligt scenarie.
 Men der er nogle brugere, som har udtrykt en bekymring, da de forståeligt nok ikke har lyst til at stå i en sådan situation.
 Indledende bør du fremvise din SMS-kvittering og evt. bede om at tale med restaurantchefen, da det kan skyldes, at medarbejderen ikke er blevet informeret om den aftale, som restauranten har indgået med R2N.
 Vil restauranten under ingen omstændigheder anerkende rabatten, er det vigtigt, at du efterfølgende kontakter R2N og fortæller om din oplevelse. Herefter vil vi kontakte den pågældende restaurant og bringe orden i sagerne eller i yderste konsekvens opsige samarbejdet med restauranten.

^

Hvordan figurerer rabatten på regningen?

Dette varierer lidt fra restaurant til restaurant afhængig af deres kassesystem. På nogle restaurantregninger fremgår rabatten konkret, og på andre er det blot trukket fra på hver enkelt ting.

 

^

Hvordan kan jeg være sikker på, at servicen fungerer og jeg får min rabat?

R2N's system kontakter den pågældende restaurant, hvor reservationen godkendes/annulleres. Således sikres, at restauranten er klar over, at du kommer. Efterfølgende modtager du en SMS med godkendelse/annullering af din reservation.

 

^

Er R2N's service sikker?

Ja. R2N's service er gratis, hvilket betyder, at du kun behøver at oplyse mobilnummer samt emailadresse. Disse brugeroplysninger opbevarer vi i en krypteret database - og deler dem under ingen omstændigheder med andre.

 

^

Hvorfor går der nogle gange længere tid, før jeg modtager min bekræftelse på SMS?

Der er gennemsnitligt en ekspeditionstid pr. reservation på ca. 5 min., men nogle gange er restauranten lidt længere tid om at besvare vores henvendelse – ligesom når du selv ringer op, og der måske er optaget.

 Er du i tvivl om din reservationsstatus, kan du finde oplysninger under punktet ”mine reservationer” i profil-menuen til venstre. (NB: Du skal være logget ind på din profil først)

 

^

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke modtager en SMS, selvom min reservationsstatus er bekræftet (godkendt/annulleret)?

Der kan være 2 årsager:



  • Der er fejl på telefonnettet (Din SMS kan være forsinket).
    • Print i stedet en kopi af din reservationsoversigt og medbring den som dokumentation.
  • Du har skiftet telefonnummer, siden du oprettede din profil.
    • Fejlen kan ikke rettes i den nuværende reservation, og du må derfor printe en kopi af din reservationsoversigt og medbringe denne som dokumentation overfor restauranten.
    • Sørg for at rette fejlen fremadrettet ved at ændre telefonnummeret i din menu under punktet "logindata".

 

^

Hvorfor blev min reservation annulleret?

Modtager du en SMS med annullering af din reservation, og/eller står der i din reservationsoversigt, at din reservation er afvist, skyldes det, at restauranten har været nødt til at annullere reservationen. 
Det sker sjældent, men til tider kan det ske, at en restaurant ikke kan imødekomme en reservation, selvom restauranten har stillet bordet til rådighed for R2N's brugere. Årsager til dette kan være:

  • Restauranten har på egen hånd fået afsat bordet, men ikke nået at fjerne sit tilbud hos R2N før reservationen registreres i vores system.
  • Restauranten har været nødt til ekstraordinært at lukke grundet fx sygdom, strømsvigt eller andre pludselige forhindringer og har ikke nået at fjerne sit tilbud hos R2N.

 

^

Hvordan afbestiller jeg?

Når du har foretaget en reservation på R2N, er den bindende og kan derfor ikke afbestilles på hjemmesiden. Skulle du blive forhindret i at møde op til en aftalt reservation, er det dit eget ansvar som registreret gæst at kontakte restauranten og oplyse om dette. Du vil få restaurantens telefonnummer oplyst, når du reserverer et bord. Disse oplysninger ser du ligeledes under punktet ”mine reservationer” i din personlige profilmenu. Afmelder du ikke din reservation, vil restauranten kontakte dig via de kontaktoplysninger, som vi har givet dem samt informere R2N om dit manglende fremmøde.
Oplever R2N, at vores restauranter gentagne gange registrerer, at en bestemt brugerprofil ikke møder op til aftalte reservationer, forbeholder vi os retten til at tage denne profils validitet op til overvejelse og i yderste konsekvens lukke profilen.

 

^

"Ingen R2N-borde nu" - Hvorfor står dette på et restaurantbillede?

Der kan være følgende årsager til, at reservationen hos en restaurant på tidspunktet er lukket:

  • R2N-borde hos restauranten er udsolgt.
  • Restauranten udbyder ikke borde med R2N-rabat på pågældende dag.
  • Restauranten er lukket på pågældende dag.
  • R2N har lukket for reservation (Sker sent på aftenen, når vi ikke længere har mulighed for telefonisk kontakt til restauranterne).

 

^

I skriver, at der ikke er flere borde, men da jeg ringede til restauranten, fik jeg et bord?

Restauranten vælger selv det antal R2N-borde, de ønsker at stille til rådighed. Når vi skriver, at der ikke er flere borde gælder dette kun for R2N-borde. Der kan meget vel være ledige borde, hvis du ringer restauranten op, men så får du ikke R2N-rabat.

 

^

En restaurant har oplyst mig som "no-show" (ej fremmødt), men det passer ikke!

Afbestilte du din reservation telefonisk i god tid, eller mødte du op til en reservation, og er du alligevel registreret som ”no-show”, skal du kontakte R2N på e-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. og fortælle os om situationen. Sørg for at beskrive din oplevelse, så R2N har mulighed for at sammenholde den med restaurantens beskrivelse.

 

^

Hvordan defineres "no-show"?

Der er to ting, der kan resultere i, at man bliver registreret som ”no-show”.

  • Manglende fremmøde eller manglende aflysning af reservation. Hvis du ikke ringer til restauranten og afmelder din reservation men blot bliver væk, vil restauranten registrere dig som ”no-show”.
  • For sen ankomst. De fleste restauranter holder reservationen i et kvarter, og de er normalt meget forstående, men kommer du ikke til tiden, har restauranten lov til at give dit bord til en anden gæst og derfor registrere dig som ”no-show”.

 

^

Der lader til at være grafiske fejl på hjemmesiden?

Hjemmesiden er optimeret til internetbrowser EXPLORER 7 samt nyere versioner. Dette betyder, at hvis du har en ældre version end EXPLORER 7, kan der opstå enkelte fejl i visningen af siden. Dette vil dog ikke have indflydelse på dine reservationsmuligheder. Ønsker du at opdatere din internetbrowser, så du er sikret optimal visning af siden, kan du gøre det via følgende link: http://www.microsoft.com/danmark/windows/internet-explorer/default.aspx.

 

^

Hvad er brugsvilkårene for R2N?

Du har allerede godkendt brugsvilkårene, da du oprettede profil, men da der kan komme tilføjelser, kan du holde dig opdateret ved at trykke her!

Kundeudtalelser

"Fantastisk app. Bestilte bord blot 3 kvarter før. Hurtig sms bekræftelse på reservation." Annette (Taastrup)

"Tak for en god ordning fungerer perfekt" Ilse Bach (Herlev)

"Et godt koncept bruger det hvis jeg skal spise ude" Janni Kjær (København K)